Skip links

Dutch Girls In Museums fotograaf Mariet Mons

Mediakit

Dutch Girls in Museums – Iris & Danielle

ABOUT DUTCH GIRLS IN MUSEUMS

Girls who love art.

Samenwerken met Dutch Girls in Museums? In deze Mediakit vindt je alle informatie die je nodig hebt.

Ontstaan uit onze voorliefde voor kunst en cultuur, wilden wij – Danielle (Online Media Professional, Haarlem) en Iris (Fotografe, Den Haag) – een plek creëren waar we onze passie voor musea met andere mensen konden delen. Dit werd een account op Instagram onder de naam Dutch Girls in Museums – gelanceerd in voorjaar 2018. Onze missie? Op een laagdrempelige en toegankelijke manier mensen enthousiast maken voor een museumbezoek, door het delen van hoogwaardige en inhoudelijke content.

Kunst en cultuur werd ons met de paplepel ingegoten, wat bij Iris resulteerde in een studie Docent Beeldende Kunst en Vormgeving aan de Kunstacademie, terwijl Danielle koos voor het schrijvende vak. En foto’s maken in musea, daarin hebben wij elkaar gevonden. We zouden dagelijks niets liever doen dan dat. Van hobby naar passie naar business; daar helpen we jou ook graag bij, gecombineerd met onze kennis voor kunst en cultuur.

We bundelen graag ons krachten als het gaat om content creatie in woord, beeld en geluid. Als ervaren Online Media Professionals op zowel de b2b als b2c markt, helpen we je graag op het gebied van social media, content creatie, influencer marketing of denken we mee over jouw online marketing strategie.

We zijn altijd in voor unieke en spraakmakende brand partnerships. Interesse in een dergelijke samenwerking? We sparren graag met je! Scroll verder voor onze statistieken, pricing en neem onder aan deze pagina contact met ons op!

CONTENT CREATIE

STORY TELLING

MARKETING TOOL

DE BELANGRIJKSTE CIJFERS OP EEN RIJ

Statistieken

Demografie Dutch Girls in Museums (november 2021)
Demografie Dutch Girls in Museums (november 2021). Top steden: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Interesses: Kunst & Cultuur (56%), Fotografie (40%), Pop/Rock (36%), Mode (30%), Nieuws (18%) (bron: Instagram en Zine, november 2021).
11.7k+
volgers op Instagram
55%
Avg Reach (op Instagram)
750+
Volgers op Facebook
400
Avg Likes (op Intsagram)
4.50%
Engagement Rate
25
Avg Comments (op Instagram)
WAARMEE KUNNEN WIJ JOU VAN DIENST ZIJN?

Tarieven

We werken met verschillende pakketten (zie hieronder), maar we staan natuurlijk altijd open voor andere ideeën. Neem hiervoor contact op via het contactformulier onder aan deze pagina.

Pakket A €850
  • Instagram Stories
  • Instagram feed (1 fotopost)
  • Instagram Reel (inclusief 1 coverfoto / minimaal 30 seconden)
Pakket B(log) €1250
  • Blogpost (500+ woorden)
  • Instagram Stories
  • Instagram feed (1 fotopost)
  • Instagram Reel (inclusief 1 coverfoto / minimaal 30 seconden)
Offerte op maat: n.o.t.k.
  • Denk ook aan: het opzetten van een winactie, gesponsorde posts op social media of het schrijven van gastartikelen.
  • Workshop Instagramfotografie voor (museum)medewerkers of bijvoorbeeld tijdens een (museum)event.
  • Brainstormsessie/opzetten van een succesvolle Social Media strategie.
  • Bijwonen van (blog)trips t.b.v. city marketing.
  • Productfotografie van bijvoorbeeld modeartikelen, de museumshop of artikelen met een link naar kunst en cultuur.

Way of working:

  • Omdat we maatwerk leveren, zijn de prijzen voor andere mogelijkheden nader overeen te komen.
  • Het pakket dient als totaal te worden afgenomen.
  • Plaatsing onder voorbehoud van contentplanning Dutch Girls in Museums.
  • Na afloop van de campagne delen we op aanvraag de statistieken.
  • Aanlevertijd van de content is 3 tot 4 weken.
  • Het aantal Stories op Instagram is afhankelijk van de tentoonstelling (minimaal 3).
  • Instagram Posts worden (optioneel) doorgeplaatst op Facebook en video content op TikTok.
  • Prijzen zijn exclusief BTW en exclusief reiskosten/tijd van €0,60 per kilometer.
EEN SELECTIE VAN EERDERE SAMENWERKINGEN
Vriendenloterij

Vriendenloterij

Content Creatie voor het Instagramaccount @bankgiroloterij in 2019/2020/2021 (inmiddels @vriendenloterij) met 3x een reeks van 10 musea.

Dordrechts Museum

Content Creatie t.b.v. vaste collectie, tentoonstelling 'In het licht van Cuyp', museumshop met focus op Instagram (Stories, Reel en Posts) najaar 2019 en 2021.

BIEN moves

Content Creatie t.b.v. de collectie van BIEN moves voor social media en website.

Kunstmuseum

Content Creatie t.b.v. verschillende tijdelijke tentoonstellingen als Global Wardrobe (najaar 2021) op Instagram (Stories, Reel en Posts).

Frans Hals Museum

Content Creatie t.b.v. de tijdelijke tentoonstelling 'Thuis bij Jordaens' op Instagram (Stories, Reel en Posts), najaar 2021.

Textielmuseum

Content Creatie op Instagram (Stories en Posts).

Museumnacht Maastricht

Content Creatie op Instagram (Stories en Posts) voor de editie van 2019.

Polaroid

Stories + winactie i.s.m. Transcontinenta op Instagram t.b.v. de Polaroid Lab, zomer 2020.

Museum de Lakenhal

Content Creatie op Instagram (Stories en Posts) na de (her)opnening in 2019.

VVV Texel

Content Creatie op Instagram (Stories en Posts) en blogpost van een cultureel weekend Texel, met o.a. de Cultuurnacht 2020.

Van Abbe Museum

Content Creatie op Instagram (Stories en Posts).

Rotterdam Partners

Content Creatie tijdens Rotterdam Art Week op Instagram (Stories en Posts).

Voorlinden

Content Creatie op Instagram (Stories en Posts) tijdens verschillende Instagram Emptymeets.

Singer Laren

Content Creatie op Instagram (Stories en Posts) in opdracht van Gemeente Huizen (@VisitGooiVecht) en Singer Laren, zomer 2020.

Vereniging Rembrandt

Post op Instagram t.b.v. de campagne 'Mijn Rembrandt', zomer 2021.

Kröller-Müller Museum

Content Creatie t.b.v. de tijdelijke tentoonstelling 'Marinus Boezem. Alle Shows' (zomer 2021) op Instagram (Stories, Reel en Posts) en blogpost.
Wat zeggen anderen over samenwerken met Dutch Girls in Museums?

“Op ons Instagram-account willen wij onze culturele partners een podium geven en onze deelnemers inspireren eropuit te gaan. Wij vonden dat niemand dat zó goed, fraai en passend kon doen als @dutchgirlsinmuseums. Om die reden hebben we de samenwerking ook al meerdere malen verlengd.”

Steven, Senior Contentmarketeer VriendenLoterij

“Ik heb samengewerkt met Iris en Daniëlle om de tentoonstelling ‘Marinus Boezem. Alle Shows’ extra onder de aandacht te brengen. Daniëlle en Iris hebben hun achterban op een creatieve en toegankelijke manier geënthousiasmeerd om de tentoonstelling te bezoeken. Ze hebben onder andere een toffe reel gecreëerd waarin de kernelementen van de tentoonstelling (lucht en wind) op een speelse manier zijn verwerkt. Daarnaast werken Iris en Daniëlle professioneel en communiceren ze tijdig. Van voorbereiding tot afwikkeling. Al met al kijk ik terug op een erg prettige samenwerking.”

Sabine, Junior Online Marketeer Kröller-Müller Museum

“Wij werken al vele jaren heel graag samen met Iris en Daan: Dutch Girls in Museums. Dat komt doordat de foto’s altijd enorm origineel en van hoge kwaliteit zijn, de samenwerking heel goed is en de social posts inhoudelijk goed zijn. Al vele foto’s van DGIM hebben onze websites en social media gesierd. Als je op onze site kijkt, kun je er vast nog wel een paar spotten!”

Heleen, Marketing Communicatie Online Dordrechts Museum

Drop us a line

Vragen, opmerkingen of samenwerken? Vul dan het contactformulier in.