DUTCH GIRLS IN MUSEUMS BOEK

Zoals jullie weten kunnen wij als Dutch Girls in Museums met elkaar lezen en schrijven. Maar deze keer blijft het niet alleen bij de figuurlijke uitdrukking… er komt namelijk een DUTCH GIRLS IN MUSEUMS BOEK!!

Museumwereld stoffig? Niet als je met ons op pad gaat. Als kunstkenners nemen we je mee in de wondere wereld van musea in Nederland. Hoe dicht mag je eigenlijk op een schilderij staan? En hoe heeft kunst zich de afgelopen jaren ontwikkeld? Hoe kun je naar kunst kijken? Wij laten zien dat het om een beleving gaat, zodra je over de drempel stapt van een museum. Laat je verrassen én verrijken met onze nieuwe kijk op kunst.

“Kunst is voor iedereen. Ontdek jouw manier om naar kunst te kijken, net zoals wij dat doen!”

Ons boek gaat verder dan een standaard museumgids. We beschrijven kunst op een originele manier: met een knipoog én leerzaam. We verlagen hiermee de drempel om een museum te bezoeken, maar ook de fervente museumbezoeker kan in ons boek genieten van originele verhalen, gecombineerd met onze kenmerkende Dutch Girls In Museums fotografie. We werken voor ons boek samen met uitgeverij mo’media (onder andere bekend van de time to momo reisgidsen en boeken als I love the Seaside en Craft Beer).

Nog even voorstellen…

Dutch Girls In Museums bestaat uit Daniëlle Lakeman (1987) en Iris Zaagman (1993). Beide met een hart voor kunst en cultuur. Deze passie voegen we samen in woord en beeld om de vele toffe musea in Nederland op de kaart te zetten. Daniëlle staat vaak voor de camera met pen en notitieblok in de aanslag, terwijl Iris achter de camera staat.

Wat hoop jij terug te zien of te lezen in ons boek? En… wie is er net zo enthousiast?!

Dutch Girls in Museums boek

Zomerbrochure 2023 - mo'media